söndag 30 september 2012

Vecka 40 1-5 oktober 2012


Dag:
Innehåll:
Läxor/prov:
Måndag
  • Skrivuppgift: Vad gjorde du i helgen?
  • Redovisning av muntlig läxa
  • Rivstart
Muntlig uppgift: berätta om en nyhet
Tisdag
  •  Skrivuppgift: Vad gjorde du igår?             
  • Läxförhör verb grupp 4.
  • Rivstart
Verb grupp 4, it-verb: bind - bli
Onsdag
  • Skrivuppgift: Vad gjorde du igår?
  • Rivstart
Rivstart
Torsdag
  • Skrivuppgift: Vad gjorde du igår?
  • Diktamen
  • Rivstart
Diktamen
Fredag
  • Skrivuppgift: Vad har du lärt dig den här veckan?
  • Uttal/hörförståelse
Rivstart

Hej grupp 3C!

Jag hoppas att ni har en skön söndag. Snart ska jag åka iväg med min son Benjamin. Han och 3 av hans vänner ska ha fest i kväll. De ska ha disco! I förmiddags bakade jag två chokladkakor och tvättade en massa kläder. Det blir mycket tvätt i vår familj!
Igår var Flora (min dotter) och jag på höstmarknad i  Alexanders (min äldsta sons) skola. Det var jätte mycket folk där så det blev jätte varmt! Det fanns ett café, en restaurang, loppis, lotter och en scen där några elever sjöng och spelade. Flora fick köpa 4 lotter på prinsesslotteriet och hon vann en prinsessklänning! Gissa vad hon har på sig nu och vad hon hade på sig hela kvällen igår? Efter höstmarknaden cyklade jag och Flora och tittade på Benjamin (son nr 2) när han spelade sin fotbollsmatch. Hans lag vann med 4-3. Det var två jämna lag och jag var mycket nervös!

Igår rättade jag även era substantivprov. Ni som har 70 poäng och över behöver inte skriva provet igen! Ni andra skriver substantivprov på fredag den 5/10. Jag ger mig inte förrän alla i grupp 3C kan specialsubstantiven!

Nästa vecka har vi en vanlig vecka i skolan. Vi fortsätter arbeta i Rivstart med kapitel 7 och 14. Vi ska också repetera några moment från tidigare kapitel.

Läxa till i morgon är att berätta om en nyhet som ni har läst om eller hört om. Ni ska kunna berätta i 3 minuter. Ni får inte läsa men ni får ha stödord. Ni får berätta i smågrupper.

Vi ses på måndag!

Hälsningar
Philippa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar