söndag 2 september 2012

Vecka 36 3-7 september 2012


Schema för Philippas grupp 3C

Dag:
Innehåll:
Läxor/prov:
Måndag
·       Arbeta klart med kapitel 5/12.
Läs, skriv och berätta om en nyhet!
Tisdag
·       Kapitel 6/13
Grammatik: substantivets former, special grupp 3, sid. 233.
Onsdag
·       Kapitel 6/13
Diktamen
Torsdag
·       Kapitel 6/13
Veckans skrivuppgift
Fredag
·       Kapitel 6/13
Gör klart kapitel 6/13.

Hej grupp 3C!

Har det regnat på er i helgen? Jag var på landet. Det ligger mellan Söderköping och Valdemarsvik, ca 3 timmar från Stockholm. Där regnade det inte! Vi hade en skön helg. Vi gick och lade oss ganska tidigt och åt en massa god mat! Jag bakade bröd och hjälpte min son, Alexander med hans matte- och svenskläxa. Han skulle skriva en sammanfattning av en text som handlade om sjörövare! På landet var min mamma och hennes sambo Ants också. Det var roligt att träffa dem!

Den här veckan fortsätter vi med kapitel 6 och kapitel 13 i Rivstart. Nästa tisdag 11/9 har några elever C-prov. Vi ska också ha Rivstartsprov på kapitel 4-6 respektive 11-13 på onsdag den 12/9.

Veckans skrivuppgift: Det här åt jag idag!
Jag vill ha mer bilder på bloggen! Er uppgift är att dokumentera i bild och i ord vad ni äter under en dag. Ni får gärna dela med er av era recept! Publicera inlägget senast torsdag 24.00. Om ni vill ha lite inspiration kan ni titta här!


Välkommen september!


/Philippa



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar