torsdag 6 september 2012

Det här åt jag idag

I morse åt jag traditionell amerikansk mat till frukost. Det var stekt ägg, bacon och rostat bröd. Jag bakade bacon i ugnen. Det var gott och lätt att göra! Jag gillar ägg med Kalles Kaviar. Det var konstigt för mig när jag kom till Sverige, men jag behöver Kalles till mina ägg nu. Jag åt också grapefrukt som jag skalade igår kväll.  Jag drack en kopp kaffe med grädde och socker. Jag gillar te mer än kaffe men jag dricker kaffe för att vakna.


Till lunch åt jag en smörgås med rysk salami, isbergssallad, gurka och Edamer ost. Jag vet att man måste äta massor av frukt och grönsaker så idag var det banan till lunch. Naturligtvis fanns det te också. Jag drack en kopp te med bakverk. Jag bakade den med speciell rysk ost som jag gjorde kvällen före.


Till middag lagade jag mat som jag kallar lat taco. Man måste steka köttfärs med taco kryddor, lägg i stekpannan "Philadelphia cream cheesе". Man måste fylla med denna blandning i stora nudlar. Sedan ska du sätta på toppen kryddig stark tacosås, cheddar ost, svarta oliver och tortilla chips. Det är klart efter 30 minuter i ugnen. Min man gillade den så mycket, han åt 2 portioner. Naturligtvis lagade jag sallad och majs till middag. Vi slutade med druvor och svenska plommon och te. Plommonen var söta och läckra precis som min ryska farmor hade.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar