söndag 9 september 2012

Vecka 37 10-14 september 2012

Schema för Philippas grupp 3C

Dag:
Innehåll:
Läxor/prov:
Måndag
·         Kapitel 6/13.
·         Förra veckans nya ord
·         En nyhet - läxa
Till onsdag: Grupp 4 och grupp 5 special substantiv, sid. 233.
Tisdag
·         C-prov 8.30–12.15 i Freden.
·         Studiebesök: Skansen, samling i skolan 9.00.
C-prov
Onsdag
·         Kapitel 6/13.
Till torsdag: Veckans inlägg.
Torsdag
·         Kapitel 6/13.
Till fredag: diktamen – Alfred Nobel, sid. 62.
Fredag
·         Gruppråd 9.00–9.30.
·         Diktamen
·         Kapitel 6/13.
Till måndag: veckans nyhet.


Hej grupp 3C!

Jag hoppas att helgen var skön. Nu är det redan måndag igen och jag är lite trött. Min man var på konferens i helgen så jag var ensam med alla våra barn. I lördags tittade jag på tre fotbollsmatcher! Det var i alla fall en fotbollsmatch för mycket! Sedan skulle Flora på födelsedagskalas och på kvällen kom Floras gudmor och hennes två söner och åt middag med oss. Vi åt krabba! Det var jättegott!
I söndags gjorde jag läxor med Alexander och Benjamin. Sedan gick vi på bio. Vi såg filmen Modig i 3D. Det var första gången som jag såg 3D! Alla tyckte om filmen!

Den här veckan fortsätter vi med kapitel 6 och kapitel 13 i Rivstart. På tisdag skriver några elever C-prov och resten åker med mig till Skansen. Det ska bli jättetrevligt! Glöm inte att ta med er kameran!

Veckans inlägg är att i ord och bild dokumentera vårt studiebesök till Skansen. Ni som skriver prov får dokumentera en valfri dag istället!

Välkommen vecka 37!

/Philippa



Mobil: 0708-12 12 66

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar