torsdag 6 september 2012

Åh vad jag blir glad!

Xuan, Sedigeh och Amir - vilka fantastiskt fina inlägg ni har skrivit, bravo!!!
Jag blir jättehungrig när jag läser dem. Här sitter jag och tuggar på gårdagens köttbullar och de är inte hemrullade...

Morgonens skrivuppgift var: Vad gjorde du för ett år sedan? Vi övade preteritumsystemet och alla elever fick en kopia av mannen och trädet. Sedan hade vi springdiktamen. Ni var jätteduktiga och tänk vad bra att ni inte behöver gå på gymmet. Det räcker med sfi! Jag sprang inte så jag fick gå på yoga ikväll. Det var härligt men i morgon tror jag att jag kommer ha ont överallt! Men träningsverk är bra verk!

Efter springdiktamen pratade vi om verben: sätta - sitta, ställa - stå och lägga - ligga. Tyvärr kom inte Tove till pass 2. Hennes lilla pojke är sjuk så hon måste stanna hemma och ta hand om honom.

Nu ska jag snart gå och lägga mig. Sedan ligger jag!

God natt!

/Philippa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar