onsdag 12 september 2012

Min dag

Min dag

Jag ska berätta om min fina dag i lördags förra veckan. Min sambo åkte till Berlin i fredags men jag kunde inte åka med honom eftersom jag skulle arbeta i lördags och jag skulle ha svenskkurser, så semester kunde jag inte ha! Men jag planerade att göra mycket.

På morgonen åkte jag till arbetsplatsen i Slussen. Där arbetade jag som kinesisklärare. Jag hade inte så många studenter men de var jättefina! Efter jobbet gick jag till ett möte med andra lärare. Mötet var mer än en timme. Jag hann inte äta lunch för jag planerade att åka till Career days i Globen. I alla fall åkte jag dit med min kompis Alexandra. Vi fick prata med några arbetsgivare. Någon var intresserad av mig men någon var inte det. Jag hade varit på samma Career days förut så det var ok för mig. Jag visste att de inte ville ta CV och arbetssökande skulle ansöka jobb från nätet.

Vi åkte till Alexanda och vi  gick ut för det var Solnas dag. Vi köpte hamburgare och öl. Efter att vi hade ätit maten promenerade vi runt i Solna. Senare handlade vi kött och grönsaker. Alexandra och hennes pojkvän lagade jättegod middag. Ja, vi hade en fest! Kl 23 tog jag bussen hem. När jag kom hem somnade jag genast.

Vilken bra dag jag hade!
Ni som åkte till Skansen, såg ni mig?  (Pandan frågar) Här är jag!


/ Xuan

1 kommentar:

  1. Mina elever är också jättefina! Vi tittar på texten på fredag. Bra jobbat!
    /Philippa

    SvaraRadera