söndag 21 oktober 2012

Vecka 43, 22-26 oktober 2012

Hej!

Jag hoppas att ni har haft en fin helg. I lördags fick jag inte så lång sovmorgon. Min son Caspar hade en fotbollsturnering som började 9.00. Jag tittade bara på hans första match. Sedan kom min man och tittade på honom och jag åkte med Flora på hennes gymnastik. När gympan var slut åkte jag och Flora och hämtade Caspar och Joakim. Sedan åkte vi hem och åt lunch. På eftermiddagen var vi hemma och tog det lugnt.

Idag har jag varit hemma hela dagen. Jag har tvättat, diskat och lagat mat. Jag har varit med mina barn och jag har jobbat.

I fredags bad jag er att ni skulle berätta vilket kapitel som ni skulle vilja arbeta med. Jag fick inget svar. :o( Vi skulle egentligen ha börjat med kapitel 8 på måndag men eftersom vi har så många nya elever i gruppen har jag tänkt om. Vi ska istället arbeta med hjälpverb. Nu har vi jobbat med substantiv några veckor så nu är det dags för verb!


Dag
Fokus
Läxa
måndag 22/10

Hjälpverb, genomgång av veckan

tisdag 23/10
Hjälpverb, läxförhör, gruppdiskussioner
Diktamen: I kiosken (sid. 38)
onsdag 24/10
Hjälpverb, läxförhör, novell
Diktamen: Fem på stan (sid. 44)
torsdag 25/10
Hjälpverb, läxförhör, uttal/hörförståelse
Diktamen: Jag skulle vilja ha… (sid. 68-69)
fredag 26/10
Hjälpverb, läxförhör, gruppråd.
Diktamen: Vad gillar du för mat? (sid. 71)


Vi ses snart! Sov sött!

/Philippa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar