söndag 14 oktober 2012

Vecka 42, 15-19 oktober 2012

Hej!

Jag hoppas att du har haft en trevlig helg med både sol och regn! Igår var jag jätte trött men idag känner jag mig piggare! Jag har tittat på Benjamins sista fotbollsmatch för den här säsongen. Jag har också träffat mina väninnor Kerstin och Helena. Det är alltid roligt att träffa dem!

Nu ska jag snart äta en god söndagsmiddag som min duktiga man har lagat!

Den här veckan är lite speciell eftersom vi har ISP-samtal på onsdag och på torsdag i skolan. ISP är en förkortning för individuell studieplan. Det betyder att varje elev ska ha ett möte med sin mentor. Tänk gärna på vad du vill prata om redan nu! Jag har bokat en tid med varje elev och om du inte kan komma på din tid måste du byta tid med en kamrat. Glöm inte att meddela mig så att jag vet vem jag ska träffa. Det är viktigt att du kommer i tid till vårt möte.

Vi har inga lektioner på onsdag och på torsdag men du måste ändå studera svenska! Du har en hemuppgift:

Du ska planera en resa till en valfri stad. Du ska redovisa:


  • Hur reser du dit?
  • Hur bor du?
  • Vad äter du?
  • Vilka sevärdheter besöker du?
  • Vad packar du?


Du ska redovisa både skriftligt och muntligt. Jag vill ha många detaljer (t.ex. namn på hotell, restauranger, sevärdheter, maträtter och priser).

Tänk på att det alltid är trevligt med bilder!

Trevlig resa!
/Philippa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar