tisdag 2 oktober 2012

Tisdagen den 2 oktober 2012

God kväll!

Jag hoppas att ni har en skön kväll. Nu har jag rättat färdigt era dagböcker så att ni kan få dem i morgon! Jag saknar texterna från mina nya elever! Ni får inte glömma att lämna dem till mig innan ni går på paus.

Idag började många nya elever i vår grupp så jag började med att berätta hur vi arbetar i grupp 3C fm och jag visade vår blogg. Sedan fick alla skriva i sina dagböcker. Jag vill att ni som är nya köper små böcker som ni ska ha när ni skriver till mig på morgonen.
Efter det hade vi läxförhör. Glöm inte att träna på grupp 4 verben. Då blir det inte så svårt när ni har verbprov!
Till sist arbetade vi i Rivstart. Vi arbetade med sidan 64. Vi lärde oss vad allting betyder och vi tränade på uttalet. Vi började också att prata om substantivets grupper men vi hann bara prata om grupp 1 (en vindruva - vindruvan - vindruvor - vindruvorna) och grupp 2 (en lök, löken, lökar, lökarna). Tips! I grupp 1 hittar vi en-ord som slutar på -a och i grupp 2 hittar vi "svenska" ord.


Läxa till i morgon är att träna på orden på sidan 64.
När du har tränat på orden kan du kontrollera dig här! (Kapitel 7, ord)


Sov gott så ses vi snart!

/Philippa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar