torsdag 25 oktober 2012

Torsdagen den 25 oktober 2012

Hej!

Jag tycker att veckorna går mycket snabbt. Jag hinner inte med allt som jag vill men jag tycker att vi arbetar jättebra nu! Igår var det 2 månader kvar till julafton!

Igår hade Maurizio en fin presentation med många härliga semesterbilder. Det var verkligen ingen katastrof! Idag presenterade Milad och Ping sina resor. Ni var duktiga! Jag har aldrig sett norrskenet. Skulle ni vilja se det? Men jag tyckte att det lät dyrt att betala 4000 kr för middag med norrsken...

Vi sjöng också. Ni sjöng mycket fint och ni sjöng med ett fint svenskt uttal! Bravo! Nu kan ni aldrig glömma att vi har infinitiv efter hjälpverb - Jag kan segla... Vi gjorde också övningar med hjälpverb.

Vad gjorde ni på pass 2? Ni får berätta för mig!

Läxa till i morgon är diktamen.

På pass 2 i morgon ska ni åka till Nordiska museet igen. De har en ny utställning om hår! Inträdet är gratis för sfi-elever, annars kostar det 90 kr för vuxna. Lasse går från skolan kl. 10.00 och ni kan åka med honom om ni vill. Jag kan tyvärr inte följa med er eftersom jag har min introgrupp.

Snart är det fredag! :)

/Philippa

Vill ni sjunga mer? Lyssna HÄR!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar