tisdag 23 oktober 2012

Tisdagen den 23 oktober 2012

Hej,

Idag hade vi besök från kommunen i klassrummet. De ville se hur vi har det och hur vi jobbar och vi jobbar ju alltid fint! :o)

På morgonen skrev vi och berättade vad vi gjorde igår. Sedan tränade vi uttal. Vi högläste texten I kiosken. Efter det hade vi pardiktamen. Jag tror att det gick bra! Jag gick runt och lyssnade och jag tycker att ni hade ett jättebra uttal! :o)

Sedan redovisade Anna och Arina sina resor. Det var intressant att lyssna och nu vill jag ut och resa!

Till sist arbetade vi med hjälpverb. Ni fick diskutera vad ni kan göra, vad ni inte kan göra, vad ni vill göra och vad ni måste göra. I morgon fortsätter vi att arbeta med hjälpverb.

Glöm inte diktamen (Fem på stan i Rivstart sid. 44) till i morgon.

Vad brukar ni göra på kvällarna?
Jag brukar laga mat, göra i ordning i köket, lägga barn, läsa saga, jobba, titta på tv, surfa på internet och läsa lite i en bok.

Vi ses i morgon!

/Philippa

Obs! Glöm inte att rösta på vilket kapitel som du vill arbeta med nästa vecka!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar