söndag 26 augusti 2012

Vecka 35, 27-31 augusti 2012




Dag:
Innehåll:
Läxor/prov:
Måndag
<!  Rivstart kapitel 4/11. Philippa pratar med dem som ska skriva C-prov 11/9.

Tisdag
  rr  Rivstart kapitel 5/12.
Grammatik: substantivets former, special grupp 2, Rivstart sid. 232.
Onsdag
<! Studiedag! Eleverna arbetar hemma.
Veckans blogginlägg
Torsdag
<! Rivstart kapitel 5/12
Fredag
<! Rivstart kapitel 5/12.
 Veckans nyhet


Hej grupp 3C!

Har det regnat på er idag (söndag)? Här i Nacka har det regnat mycket. Jag har precis kommit hem efter att ha hämtat Flora på ett födelsedagskalas och jag är jätte blöt eftersom vi cyklade.
Igår hade jag en härlig dag. Först tittade vi på Caspar när han spelade en fotbollsmatch. Sedan cyklade jag, Alexander och Flora och hälsade på Floras gudmor som är Alexanders bästa kompis mamma. Deras bostadsområde fyllde 25 år så det var fest där. Vi kom hem klockan sex på kvällen och då stod en mycket god moussaka på bordet!

Veckan som kommer fortsätter vi att arbeta i Rivstart med kapitel 5 respektive kapitel 12. På måndag måste jag anmäla dem som ska skriva nästa C-prov (11/9). Jag kommer att prata med er som ska skriva på måndag.

Glöm inte att vi har studiedag på onsdag!

Veckans blogginlägg:

Den här veckan ska ni titta på ett valfritt svenskt tv-program (ett tv-program som är på svenska).

Ni ska berätta:


  • vad programmet handlar om
  • när och var programmet sänds, länka gärna!
  • vad du tycker om programmet, rekommenderar du programmet?

Inlägget publiceras senast 24.00 onsdagen den 29 augusti 2012. 

Välkommen sista augustiveckan!

/Philippa


2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Jag ska berätta om programmet "Halv åtta hos mig".
    Det är ett matlagningsprogram. Det finns fyra deltagare och de bjurer varanda på middag. Gästerna betygsätter middagen och värden som får det högsta betyget, när veckan är över, vinner.
    Programmet är visat varje dag halv åtta på TV4. Det varar bara en halv timme.
    Jag tycker att programmet är roligt och underhållande. Du kan lärar om matlagning därför de använder enkla recept. Jag rekommenderar detta program!

    SvaraRadera