onsdag 29 augusti 2012

En livsviktig del av filmen Yrrol

"Jag är ledsen att säga  att du har fått cancer." Den meningen kan skrämma de starkaste människor och orsaka förödelse i livet. Men vad skulle Cancer säga om han kund prata med oss?
Stefan Sauk är en svensk aktör. Han spelade Cancer i Yrrol. Den lilla delen av filmen tar bara tre minuter,
men kan orsaka åskådarnas attitydförändring  till livet.

Cancern kommer just från en gammal kvinna.Han börjar att prata:
Stör jag? Det gör jag nästan alltid, på något sätt...
Han fortsätter:
Ni verkar så vilsna ibland tills jag knackar på. Då blir livet väldigt viktigt. Varenda sekund, ett andetag, en soluppgång och alla fattiga små saker betyder blir så viktiga för att jag har öppnat en dörr till livet. Varför har inte du öppnat den själv?

Mina bästa kompisar, jag hoppas att den här delen av filmen kan hjälpa oss att känna varenda sekund i livet är viktig och älskvärd.


Du kan hitta filmen i den har länken:
http://www.youtube.com/watch?v=YMOfunsNGLw

Sedigheh (Mähsa)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar