söndag 19 augusti 2012

Vecka 34, 20-24 augusti 2012


Dag:
Innehåll:
Läxor/prov:
Måndag
·      Uppföljning av C-prov, Rivstartsprov
Muntliga prov
Tisdag
·       Rivstart kapitel 4/11.

Onsdag
·       Rivstart kapitel 4/11.

Torsdag
·       Rivstart kapitel 4/11.

Fredag
·       Rivstart kapitel 4/11.


Hej grupp 3C!

Jag hoppas att ni hade en skön helg! I fredags var jag ledig eftersom min dotters förskola var stängd. Jag klippte mig och sedan åkte jag med Caspar och Flora och badade. Jag badade inte men det gjorde barnen. Sedan kom en störtskur så vi åkte hem till våra vänner och barnen lekte en stund och jag drack kaffe med min väninna. Jag fixade också lite med bloggen. Har ni sett det? Jag har ställt en fråga på bloggen. Svara gärna på den!
I lördags åkte jag och Flora till Torshälla. Det ligger strax utanför Eskilstuna. Vi var bjudna på dop! Min väninna Jannica döpte sin andra son. Det var ett mycket fint dop. De hade dopet i sin trädgård. I söndags gjorde jag, min man och Flora en liten utflykt till Värmdö. Vi drack kaffe, åt glass och gick på loppis men vi köpte ingenting.

Den här veckan ska vi prata om c-provet och om Rivstartsprovet. Vi ska göra några muntliga prov. Vi ska också fortsätta arbeta i Rivstart med kapitel 4 och kapitel 11. Vi ska även fortsätta att blogga! Vi kommer att avsluta varje lektion med att skriva på bloggen vad vi har gjort och vad ni har i läxa så glöm inte att gå in och uppdatera er om ni inte kan komma på lektionerna.

Veckans skrivuppgift: ett kärlekspar.
Ni ska skriva om ett kärlekspar. Ni får skriva om vilket par ni vill, från Adam & Eva till prinsessan Victoria &Daniel.

Gör så här!

1) Ni ska arbeta i par.

2) Välj ett kärlekspar.

3) Ni ska skriva en gemensam presentation av ert kärlekspar. Vilka är dem? I vilken tid lever/levde dem? Var lever/levde dem? Hur träffades dem?

4) Nu ska ni skriva varsin del. Ni ska skriva ett brev, ett mejl eller ett sms. Den ena är t.ex. Victoria och skriver till Daniel och vice versa.

5) Texten ska publiceras på bloggen senast torsdag 23/8.



Trevlig vecka!
Philippa



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar