måndag 18 mars 2013

Nu snöar det!!! :(

Du hade rätt Josef - nu snöar det igen! :(
På dagens lektion arbetade vi klart med kapitel 4 (sidan 42 och 43).

Sedan skrev ni en utvärdering. Jag frågade:
1) Vad arbetade du med i skolan förra veckan?
2) Vad tycker du?
3) Vad vet du/kan du/har du lärt dig? (Jämför med sidan 4, kapitel 4 i Rivstart.)
4) Vad behöver du träna på?

Vad tyckte ni?
Ni tyckte att förra veckan var bra. Många tycker att det är bra att vi börjar från början. Ni tyckte också att det var bra att vi gjorde olika saker olika dagar, t.ex. Rivstart, novell och nyheter.

Jag fick också några förslag till förbättringar: att vi behöver prata mer om vad meningarna betyder när vi läser noveller och att ni behöver få tid för att fråga om gårdagens läxa. Det var bra förslag tycker jag. På onsdag när alla har läst novellen och lärt sig de nya orden ska ta tid till att prata om texten. För att det ska bli en bra lektion måste ni komma väl förberedda.

Vad behöver ni träna mer på?
Ni svarade: grammatik, att ställa frågor och svara på frågor, ordföljd, skriva, prata och utöka ert ordförråd! Inget mer! ;)

Veckans skrivuppgift:
Förra veckan vara det endast tre elever som lämnade in veckans skrivuppgift - en presentation. Jag hoppas att fler e-postar mig den här veckans skrivuppgift som ni har i läxa till i morgon. Ni ska skriva om er fritid. Rubrik: Min fritid
Börja texten med: På min fritid gillar jag att...

Den här veckan har jag tre ISP-samtal 8.30-8.50. Onsdag - fredag börjar lektionen 8.55.
onsdag: Mariya
torsdag: Jinky
fredag: Helia

Vi ses i morgon!
Hälsning
Philippa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar