söndag 18 november 2012

Vecka 47, 19-23/11 2012

Hej,

Jag hoppas att ni har haft en skön helg. Jag har gjort mycket i helgen. I fredags hämtade jag Flora efter jobbet. Sedan åkte vi till hennes dans. När Flora dansar brukar jag äta lunch och sedan fikar vi tillsammans men i fredags var kafét stängt p.g.a. sjukdom och vi som var jätte hungriga! Det blev en tidig middag på Mc Donalds istället och Flora var väldigt nöjd.

I lördags var jag, Flora, Caspar och min mamma på Alexanders konsert. Han spelar blockflöjt. Det var fint! Sedan bakade Flora och hennes kompis pepparkakor hemma hos oss. Det doftar gott när man bakar pepparkakor! :) På kvällen kom min mamma och hennes sambo och åt middag hemma hos oss. Det var trevligt!

I dag har jag, Flora och Caspar varit på stan. Vi har tittat på NK:s julskyltning. Det var premiär idag! Ni måste åka dit och titta. Den är jätte fin. De har hämtat inspiration från svenska sagoböcker, t.ex från Pippi och Pettson och Findus. Vi stod också i en jätte lång kö för att Flora skulle få lämna sin önskelista till jultomten... Sedan åt vi lunch och handlade lite julklappar.

Vad ska vi göra nästa vecka?

Vi ska arbeta klart med kapitel 8 och börja på kapitel 9.
Vi ska fortsätta att skriva Boken om mig.
Vi ska fortsätta att läsa våra biblioteksböcker.
Vi ska lära oss 10 nya(?) verb från grupp 4.
På pass 2 ska ni träna prepositioner och uttal med Cissi.
På onsdag har vi studiedag. Det betyder att lärarna jobbar och eleverna jobbar hemma. Vi har inga lektioner på onsdag.
På torsdag och på fredag kommer vi att få besök i grupp 3C. Jag berättar mer om det när vi ses i morgon.

Sov sött så ses vi snart!
/Philippa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar