tisdag 27 november 2012

Tisdagen den 27 november 2012

Hej,

Det var ingen bra morgon för mig i dag. Vädret var hemskt, pendeltåget var försenat och min son ramlade och slog sitt huvud innan skolan började... Men det blev bättre. Min mammas sambo var snäll och hämtade min son från skolan och jag fick träffa er. Det är alltid roligt! :)

Ni började er morgon med att läsa era biblioteksböcker och ni som har läst klart era böcker arbetade med er bokrecension. Sedan berättade jag hur jag har tänkt att vi ska arbeta med Rivstart. Eftersom det kommer nya elever hela tiden är det omöjligt att välja ett kapitel som passar alla. Därför var mitt förslag att ni får arbeta självständigt i Rivstart och att ni får göra er egen planering. Jag kommer att ha genomgångar från de olika kapitlen och vi kommer att ha mycket gemensamt arbete också, t.ex. uttal, skrivuppgifter, 10 nya svåra verb, hörförståelse, dictogloss/diktamen...

I morgon ska vi fortsätta med våra biblioteksböcker, ha en dictogloss och arbeta med Boken om mig.

Vi ses i morgon!

/Philippa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar