måndag 19 november 2012

Läxa till torsdag!

1) Var snäll mot dina kompisar!
1) Var modig!
1) Var snäll och sitt!
2) Köp mat till mig!
2) Köp en ny klänning till festen i kväll!
2) Köp blommor!
3) Jag vill trivas i min nya lägenhet.
3) Jag vill trivas på mitt nya jobb.
3) Jag vill trivas i min skola.
4) Jag kommer att sakna dig.
4) Jag kommer att sakna min familj.
4) Barn brukar alltid sakna sina mammor på dagis.
5) Jag bor i Solna.
5) På sommaren bor jag i Sverige.
6) Jag trivs bra i skolan.
6) Jag trivs när jag kan hjälpa människor.
6) Jag trivs med att lära mig svenska.
7) Jag bodde i ett gammalt hus förra året.
7) Jag bodde i Polen för ett år sedan.
7) Jag bodde i Kina förra året.
8) Jag hörde att han har kommit hem.
8) Jag hörde att han har fått ett nytt jobb.
8) Hörde du tåget?
9) Jag har bott i Sverige i nästan hela mitt liv.
9) Jag har bott i mitt vackra hus i tre år.
9) Jag har bott i Solna i år.
10) Jag har hört min granne skrika.
10) Jag har hört att de behöver köpa en ny bil.
11) Jag har gjort min läxa!
11) Jag har gjort frukost!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar