onsdag 7 november 2012

Onsdagen den 7 november 2012

Hej alla 3C-are!

Igår skrev jag inte till er för jag kom hem så sent eftersom jag var på kurs! På pass 1 igår hade vi lektion tillsammans med 2C. Det gick bra tycker jag! Vi läste om hur man lär sig svenska bäst. Ni sade att ni alltid måste prata svenska! Kommer ni ihåg min utmaning?! ;)
Sedan promenerade vi till Solna centrum. Vi fick en guidad visning på Solna bibliotek. Det är ett mycket fint bibliotek med många, många böcker och många personer besöker det varje dag. Ni lånade en bok var. Den ska ni ha läst ut senast den 30/11. När ni har läst era böcker ska ni skriva en bokrecension. Den ska publiceras här på bloggen!

På dagens lektion fick ni börja med att läsa era böcker. Idag lyssnade jag på Soroush och på Geeta. I morgon får några andra läsa för mig. Glöm inte att ta med era böcker till skolan! Sedan fick ni diskutera i smågrupper. Jag hade gjort små lappar med olika ämnen på.
Sedan presenterade Geeta och Jabran sina resor. De hade gjort fina PPT-presentationer. Det var roligt att lyssna och titta! Jabran lurade oss alla! :)

Vi ses i morgon! Ha en trevlig eftermiddag och kväll!

/Philippa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar