måndag 12 november 2012

Måndagen den 12 november 2012

God kväll,

Vi fick nya elever till gruppen idag. Välkomna! :o)
I morse började ni med att läsa i era biblioteksböcker. Ni som inte har någon bok har i läxa att låna en lättläst bok från biblioteket. Det kostar ingenting att låna böcker från biblioteket. På onsdag ska alla ha en bok med sig till skolan!

Efter läsningen skrev ni. Ni skrev om er födelse i boken om mig. Jag ska läsa era texter i morgon när jag har provvakt. Det ska bli spännande! I slutet av veckan ska ni skriva rent era texter i ett Word-dokument. Det är jätte roligt om ni hittar bilder till. Jag kan hjälpa er att kopiera dem.

Till sist skulle Auste och Nazgul ha sina presentationer. Auste hade en mycket fin presentation men Nazgul fick tyvärr problem med tekniken så hon får göra sin presentation på onsdag istället.

I morgon får ni träffa Edgar istället för mig eftersom jag är provvakt på B-provet. Ni ska jobba med kapitel 8 i Rivstart. Ta hand om Edgar och visa hur bra ni kan jobba!

Vi ses igen på onsdag!

Grattis på födelsedagen Nazgul! Jag hoppas att du har en fin kväll!

Hälsningar
Philippa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar