tisdag 11 december 2012

Tisdagen den 11 december 2012


Hej!

Idag fick vi nya elever till gruppen. Välkomna!
Vi arbetade med alfabetet och framför allt med vokalerna.
Ni har i läxa till fredag att arbeta med alfabetet hemma.  Ni ska kunna alfabetet och vilka bokstäver som är vokaler (a, o, u, å, e, i, y, ä, ö) och vilka som är konsonanter. Ni måste öva på uttalet.

Här kan ni öva på hur man uttalar bokstäverna!
Här kan ni öva på vilka bokstäver som är vokaler!
Här kan ni öva på alfabetisk ordning!
Här kan ni öva på olika vokaler!

När du är klar med kurs C måste du vara säker på alfabetet. Det betyder att du måste kunna uttala bokstäverna så att den som du pratar med förstår vilken bokstav du menar. Det betyder också att du måste höra vilken bokstav det är som uttalas.

I morgon har ni en vikarie eftersom jag har ett möte med Solna kommun. På torsdag är det lucia och då är jag ledig eftersom jag ska titta på mina söner Benjamin och Caspar när de går sitt luciatåg. Sedan är det julpyssel i Caspars klass. Ni ska också fira lucia! Ni ska träffas i skolan kl. 11.00. Ta gärna med er en kaka. Alla elever och lärare ska fika tillsammans och lyssna på luciasånger. Jag tror att ni får besök av Lucia! :)

Bra jobbat ni som har mejlat era texter till mig och ni som har publicerat era recensioner på bloggen! 

Trevlig kväll!

/Philippa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar