måndag 10 december 2012

Recension av ’’Kungsgatan’’


     

Jag har läst en bok som heter  ’’Kungsgatan’’. Författare Ivan Lo-Johansson skriver om två unga människor som bor på  ett land och hur deras liv förändrar när de flyttar till en stor stad. Det är också en kärlekshistoria.  Adrian älskar Marta och Marta älskar Adrian.  Men en dag  lämnar  Marta honom ensam i den lilla byn och flyttar till Stockholm.   Men träffas de igen efter flera år. Men de är inte längre samma människor som de var. Nu är Marta en hora. Hon säljer sin kropp.  Adrian har en dålig tid. Det är svårt för honom att hitta ett job i den stora staden. Det är också svårt för honom att han är fortfarande i kär på Marta. Samtidigt träffas Adrian den annan tjej. Nu är det en fråga vilken tjej hon ska välja!

Jag tänker att författare försökte att visa ett svårt liv på staden och hur  detta svårt liv  kan förändra människor. Kärlek spelar också viktig roll i den här boken.  Ivan Lo-Johansson bärretar om stor kärlek som aldrig dör.

Den här boken var inte svårt att läsa. Där finns inte så många svårt eller nytt ord.
Jag tänker att det var bra boken, men det var inte den bästa boken som jag har läst.  Det var inte intressant hur författare berättar om livet på staden. Det var för mycket berättelse om  ’’glädjeflickor’’ och vilka sjukdomar kan de får. Men det var intressant en slut av boken. Och tänker jag  att det är en bra bok när du kan inte säga hur den ska sluta! Och boken ’’Kungsgatan’’ var så här!

Auste


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar