söndag 2 december 2012

3-7 december 2012

Välkommen december! Nu är vintern här! Burr vad kallt det är men det är så vackert ute med all snö tycker jag. Jag hoppas att ni har haft en skön helg. Idag är det första advent. Har ni gjort något speciellt idag?
Jag lade ett litet paket till mina barn igår kväll som de fick öppna i morse när de vaknade. Min mamma gjorde så när jag och mina syskon var små. Vi fick ett litet paket varje advent. Vi har också tittat på julkalendern. Den sänds varje dag fram till och med julafton. Om du missade den kan du titta här!
Igår bakade jag lussebullar eller saffransbröd! Det luktar jul när man bakar lussebullar. Vill du också baka? Här hittar du ett recept!
Snart är det jul men nu tycker jag att vi arbetar hårt fram till dess! Sedan tar vi ledigt! :)

Veckoschema:
måndag: planering/uppföljning av Rivstart, genomgång av 10 nya, svåra verb.
tisdag: lektion med Ann-mari, C-prov
onsdag: Rivstart, läxförhör - verb
torsdag: Rivstart
fredag: hörförståelse/uttal, gruppråd, sista dagen för publicering av recension + klar med Boken om mig: mitt barndomsminne

Vi ses snart!

/Philippa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar