torsdag 6 december 2012

Soroush S: Tutti Frutti, om fem frukter

   Min bok heter "Tutti Frutti" som handlar om fem frukter. Dess författare heter "Lotta Silfverhielm".   Det finns sju olika kapitel i boken. Varje kapitel beskriver en frukt. Frukterna är:  äpple, päron, apelsin, banan och vindruvor.
   
   I kapitel sex kan man lära sig "Recept med flera frukter". Sista kapitel är "Rumpor". Det finns några roliga bilder på frukter och kroppen.   
   Varje kapitel beskriver varje frukts utseende, smak, var och hur de väx upp. Sedan kan man lära sig många olika efterrätter med frukter.   Boken är inte så svårt att läsa. Det finns absolut många nya ord men det är en lättläst bok.

   Bokens huvudpersoner är fem frukter :)  Jag tror dess författare tycker om frukter jättemycket. Hon ville kanske visa oss några fakta om frukter. Jag ska äta mer färsk frukt nu :)  
   
   Boken var interessant för mig. Det var första gången som jag läste en bok om frukter. Jag visste inte hur man gör många lätta efterrätter med frukter. Jag föreslår att mina vänner också läser boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar