torsdag 2 maj 2013

Praktikant

Hej alla elever i 3C

Jag heter Hanna Löfgren och jag är 24 år gammal. Jag studerar på Stockholmsuniversitet för att bli SFI-lärare. Nu har jag studerat i 2,5 år, min utbildning är 4,5 år så det betyder att jag har 2 år kvar innan jag är färdigutbildad lärare.
I min utbildning ingår det att man ska ha praktik och öva på att vara lärare. Därför är jag jätteglad över att jag får vara med i er klass och praktisera. Jag kommer att vara hos er på tisdagar och fredagar i fem veckor.

Min första lektion hade jag i tisdags (30/4-2013) och då pratade vi om studiebesöket som vi gjorde  vid Riksdagshuset. Vi spelade ett spel som heter riksdax för att testa våra kunskaper. Ni var jätteduktiga på att läsa frågorna till spelet och svara på frågorna. Det fanns några svåra ord i spelet, det kan vara bra att skriva ner ord som man inte förstår och sen slå upp dem eller fråga läraren :)
Ni fick också lite tid till att repetera kap 7,8,9. Hoppas det gick bra på testet igår. Imorgon ska vi börja jobba med kapitel 10 i rivstart.

Om ni vill veta något mer om mig får ni gärna fråga!

Vi ses imorgon!
Hälsningar, Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar