måndag 20 maj 2013

Måndagen den 20/5 2013

Hej,

Vi började lektionen med att titta på det här! Sedan läste vi veckobrevet så nu vet vi vad vi ska göra och lära oss den här veckan! :)

Efter det berättade jag om vad jag ville bli när jag var liten. Vad tror ni att jag ville bli? (Ni som inte var här.)
Sedan pratade ni om vad ni ville bli och vad ni har blivit. Därefter gissade vi! Det var roligt att gissa tycker jag!

Till slut läste vi i Rivstart. Vi läste sid. 124 och sid. 125. På pass 2 arbetade ni med sid. 126-128 med Annika. I morgon ska ni ha en grammatiklektion med Hanna.

Läxa till i morgon är följande verb i imperativ, infinitiv, presens, preteritum och supinum: försov, kom, stryk, ligg, lägg, sälj, stå, sätt, se och välj.

Vi ses i morgon!

/Philippa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar