onsdag 9 januari 2013

Onsdagen den 9 januari 2013

Hej,

Nu har skolan börjat igen! Vi har redan jobbat några dagar. I måndags värmde vi upp och pratade om jullovet, hur vi firade jul och nyår. Vi avslutade lektionen med att skriva om jul- och nyår. I tisdags tittade vi på Lilla aktuellt. Vi skrev också om nyårslöften. Idag har vi jobbat individuellt i Rivstart.
Många elever har svårt med prepositioner så i morgon ska vi arbeta med rumsprepositioner. Därefter får ni arbeta individuellt i Rivstart. Jag kommer att ha en genomgång av hjälpverb och adverb (för frekvens), från Rivstart kapitel 5.

Ni fick också veckans skrivuppgift. Ni ska skriva och berätta om en barndomsvän. Jag berättade om min barndomsvän Magnus! Jag vill ha era texter mejlade till mig senast fredag 11/1 kl. 24.00. Skriv era texter i ett Worddokument.

Vi ses i morgon! Nu en kopp te! :)

Hälsningar
Philippa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar